Contact
Direct aanmelden voor ondersteuning en/of behandeling? Klik hier voor ons digitaal aanmeldformulier.
Vul voor overige vragen of opmerkingen onderstaand formulier zo volledig mogelijk in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Oriëntatie/aanmelden
We informeren je graag zo volledig mogelijk over het aanmelden en de zorgbemiddeling bij ons. Aanmelden kan via het aanmeldformulier. Verder bieden we je meer informatie over onze Zorg- en dienstverleningsovereenkomst en de voorwaarden die daarbij horen. Wil je meer informatie? Vraag kosteloos één of meer brochures aan of download een brochure.
Informatie
Hartelijk dank voor je belangstelling voor onze organisatie. Wil je meer informatie over onze zorg? Doe dan een beroep op onze zorgadviseurs. Zij helpen je graag. Ook als je je wilt aanmelden of als je vragen hebt over bijvoorbeeld zorgbemiddeling, kun je bij hen terecht.
Zij geven je algemene informatie over onder andere:
- bestaande woon- en dagbestedingsprojecten;
- het aanbod van zorg, ondersteuning en ambulante begeleidingsvormen;
- toekomstige ontwikkelingen;
- indicatiestelling en financieringsmogelijkheden.
Oriëntatiebezoek
Wil je een goed beeld krijgen van de mogelijkheden die wij bieden? En wil je kijken of dit aansluit bij jouw behoeften en wensen? Maak dan een afspraak voor een oriëntatiebezoek. Wij informeren je dan uitgebreid over wonen, werken, leren en recreëren bij ons.
Zorgbemiddeling
Als je dat wilt, helpen onze zorgadviseurs je bij het proces van aanmelding tot de start van de zorg. Je kunt bij hen altijd terecht met je vragen.
Hulp bij aanvraag Wmo of indicatie CIZ
Voor wonen, begeleiding en behandeling bij onze organisatie heb je een Wmo-beschikking (van de gemeente) of een indicatie van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) nodig. Natuurlijk helpen we je graag bij deze aanvraag. Neem gerust contact op met ons Cliëntenbureau via e-mail clientenbureau@gors.nl of telefoon: (0113) 273 333.
Maatwerk binnen kaders
We organiseren de ondersteuning of behandeling zo optimaal mogelijk. Elke zorgvraag is uniek. Ook die van jou. We willen deze graag zo goed en volledig mogelijk beantwoorden. Maar natuurlijk moet dit passen binnen de mogelijkheden die er zijn, bijvoorbeeld bij de locaties, onze medewerkers en de financiële kaders. Dit betekent dat we niet altijd aan alle verwachtingen kunnen voldoen.
Contact
We snappen dat alle regelingen rondom Wmo, Wlz en Jeugdwet ingewikkeld zijn. Soms is het prettig om je vragen daarover mondeling te stellen. Neem gerust contact op met ons Cliëntenbureau. Zij helpen je graag om je weg te vinden in alle brochures. Het Cliëntenbureau is te bereiken via e-mail clientenbureau@gors.nl of telefoon: (0113) 273 333.
Uitvoering van de zorg
Alle cliënten van Gors hebben één (thuis)begeleider of jobcoach, die het eerste aanspreekpunt is bij de dienstverlening. Met hen maak je (eventueel samen met je vertegenwoordiger) afspraken over de zorg en ondersteuning die Gors gaat leveren en welke doelen je wilt behalen. In het zorgplan leggen we die afspraken vast.
In drie stappen naar zorg en ondersteuning
1
De zorgadviseur op het Cliëntenbureau zoekt samen met jou de voorziening, ondersteuning of zorg uit die het beste past bij jouw vraag of wens.
2
Het resultaat bespreek je vervolgens met je contactpersoon voor de indicatie. Je laat ons weten hoe je je leven wilt inrichten. Onze medewerkers gaan zorgvuldig om met jouw privégegevens; ze houden zich strikt aan ons privacyreglement.
3
We stellen een zorgplan op dat past bij jouw behoeftes en wensen. Als we nog geen passende oplossing kunnen bieden, kunnen we zogenaamde overbruggingszorg bieden als dat nodig is.
We kunnen ook specifieke ondersteuning verlenen, zoals een gedragsdeskundige of (para)medische ondersteuning en behandeling. Daar zorgt ons team Expertise & behandeling voor.